Yuluma jubileert: tien jaar Alkmaarse webinnovatie

10 jul Yuluma jubileert: tien jaar Alkmaarse webinnovatie

Tien jaar jong en groeiend als kool. Yuluma Internet in Alkmaar viert deze maand het tienjarig bestaan en midden in het jubileumjaar maakt het bedrijf alweer een groeiversnelling door. Aan de basis: een volledig zelfontwikkeld webwinkelpakket en cms voor websites.

2013-07-05 015-2000breed_800x600

Yuluma begon in 2003 net als veel webdesign startups op de zolderkamer in de ouderlijke woning. Na een omzwerving langs verschillende locaties in de stad landde het bedrijf in 2011 aan het Luttik Oudorp. In de eigenhandig tot kantoorruimte omgebouwde voormalige garage werkt oprichter David Stomph inmiddels met zes ontwikkelaars aan de verdere uitbouw van zijn onderneming.

Voorlopige kroon op het werk was het succes dat Yuluma onlangs boekte bij PostNL, dat naarstig zoekt naar wegen om de teruglopende poststroom een halt toe te roepen en grip wil houden op hun aandeel in de pakketpost. PostNL ontwikkelde een tool voor webwinkelpakketten, die bestellingen eenvoudig koppelt aan een postverzending. Yuluma Internet was de eerste partij die de tool volledig mocht integreren in het eigen pakket en inmiddels aanbiedt aan de eigen klanten.

PostNL was niet de enige grote naam die voorbij kwam. Ook UPS, DSV en het om zijn elektronische kassa- en pinapparatuur vermaarde Leza in Hoorn behoren tot de vaste relaties van het Alkmaarse bedrijf, dat een reeks organisaties in het mkb en de non-profit sector bedient met webwinkeltechnologie of websites op maat. Het portfolio omvat namen als die van het Spaarne ziekenhuis, Tennis Het Magazine, M Double You sportvoeding, Brekelmans Schoenmode en de Whisky Specialist, die vanuit een succesvolle webwinkel een fysieke winkel in Alkmaar op de Dijk opende.

Volgens David Stomph liggen in maatwerk de grootste uitdagingen voor de toekomst. “Wij zijn ooit gestopt met open source omdat het weliswaar fantastische functionaliteiten heeft, maar tegelijkertijd soms verbazingwekkende beperkingen of beveiliginglekken kent.” Hij zoekt het in slimme oplossingen, die de ondernemer veel herhalende werkzaamheden besparen. “Het moet óf een besparing opleveren óf een inkomstenbron zijn. En omdat geen onderneming hetzelfde is, en het ene bedrijfsproces het andere niet is, heb je daarvoor bijna altijd maatwerk nodig.”

Datzelfde maatwerk is volgens Stomph de bron voor het zakelijke succes van Yuluma, dat ondanks de crisis sinds 2009 voortdurende groeicijfers laat zien. “Het lukt ons keer op keer met succes in de huid van de opdrachtgever te kruipen.” Snelheid, oplossingsgerichtheid en een ouderwetse jonge hondenmentaliteit doen de rest. “We zorgen dat we de vraagstelling helemaal helder hebben. Vervolgens zoeken we de wegen naar het optimale rendement en de maximale efficiency. Onze pakketten ontlasten de ondernemer. En de echte kick is dat dit vaak met beperkte middelen moet, want in deze tijd heeft niemand het breed. Zoveel merken we nog wel van de crisis.”

Download de gratis whitepapers  Bekijk alle whitepapers
David Stomph
david@yuluma.com

LinkedIn profiel - Is al meer dan 12 jaar internet ondernemer. Oprichter van Yuluma. Hielp al honderden ondernemers succesvol online. Getrouwd, en vader van 3 kinderen.

Geen reactie's

Geef een reactie