Wat er niet mag ontbreken op de “over ons” pagina

23 sep Wat er niet mag ontbreken op de “over ons” pagina

fortwentyone-aboutme1

Van: https://www.fortyonetwenty.com/about-us/

De over ons pagina moet enkele essentiële details bevatten, zoals je naam en contact gegevens. Daarnaast is de over ons pagina ook handig om klanten duidelijk te laten weten wat er voor hen te halen valt. Dus wat je kunt betekenen voor je klanten.

De kans is groot dat klanten die je webwinkel of website niet kennen ook even je over ons pagina lezen. Om ervoor te zorgen dat je het juiste beeld creëert horen er een aantal standaard elementen op te staan.

Afbeelding
Een afbeelding van jezelf of jouw team is essentieel. Op deze manier kunnen lezers zichzelf identificeren met jou. Als je een afbeelding gebruikt, zorg dan wel dat het een professionele foto is. Zorg dat de afbeelding scherp is, je nette kleren aan hebt etc.

Als je geen afbeelding gebruikt heb je alleen de naam die je vermarkt. In dat geval is het te hopen dat je een unieke naam hebt.

Over je bedrijf/jezelf
Het hoofd element van de pagina. Hier wordt meestal gepraat over de achtergrond en opleiding, maar je moet ook je expertise en ervaringen laten zien zodat je jezelf of je bedrijf beter kan vermarkten.
Vertel wel waarheden, ander val je door de mand.

Hoe kan je anderen helpen?
Mensen zien wel duizenden over ons / about me pagina’s in hun leven. Het grootste deel hiervan wordt niet onthouden. Door te vertellen hoe je anderen helpt vergroot de kans dat de lezer het onthoudt.

Contact gegevens
Als je een goede indruk hebt achter gelaten bestaat de kans dat de lezer je website opnieuw bezoekt of met je contact wilt opnemen. Zorg dat je contact gegevens klaar heb staan.
Je kunt lezers ook door sturen naar je Facebook pagina of je blog.

Probeer te onthouden dat je het voor je klanten schrijft, wat willen zij weten? Je klanten zijn je doelgroep en pas je toon daar ook op aan. Heb je een jonge doelgroep, gebruik dan geen “u” etc.
Neem de tijd om de over ons/over mij pagina te schrijven, het is niet gemakkelijk. Vraag ook of iemand het wil proeflezen voordat het online gaat, misschien halen zij er nog dingen uit of dingen die je vergeten bent. Succes!
Om je nog te inspireren, hier nog een voorbeeld:

over-ons-pagina-coolblue

Download de gratis whitepapers  Bekijk alle whitepapers
David Stomph
david@yuluma.com

LinkedIn profiel - Is al meer dan 12 jaar internet ondernemer. Oprichter van Yuluma. Hielp al honderden ondernemers succesvol online. Getrouwd, en vader van 3 kinderen.

Geen reactie's

Geef een reactie