In 15 minuten op de hoogte van al het E-commerce nieuws

10 aug In 15 minuten op de hoogte van al het E-commerce nieuws

De Crisis voorbij?

Zijn de magere jaren voorbij?

Aandacht voor jouw webwinkel!

Meld je webshop aan voor de verkiezing van ‘The Ultimate Webshop 2015‘. OF schrijf je alvast in voor de Thuiswinkel Awards 2016. Heb je het idee dat je webshop klein is? Treur niet maar omarm het juist!

E-commerce actueel

Windows lanceerde zijn nieuwe Windows 10 met daar aan gekoppeld hun browser ‘Edge’ wat ons een nieuwe browser geeft om rekening mee te houden omdat Microsoft hun eigen browser nu weer geinstalleerd mag aanbieden.

Niche webshops verdienen alle aandacht zo blijkt maar weer. Geduld loont nu blijkt dat Amazon na 20 jaar de grootste ‘winkel’ ter wereld is met een omzet van ruim 23 miljard. Moet je voorstellen hoeveel er achterblijft in achtergelaten winkelwagens?

Amazon denkt groot en wil een eigen luchtruim (zie het als een radiofrequentie) voor bezorgdrones. En in Frankrijk hebben ze al nagedacht over docking stations voor Drones voor als dat luchtruim er straks is. Deze maand ook opvallend veel over kinderwagen van volkswagen of bugaboo (met relletje!)

Voor de mens die interesse heeft in macro-economische cijfers. Hier lees je welke online kansen er wereldwijd liggen, niet geheel onbelangrijk! PostNL gaat nu net als DHL testen met pakketsluizen aan huis om in te springen omdat zij geloven dat die kansen vooral in e-commerce liggen.

Social hypes

Vorige keer berichtte wij dat Facebook en Google ook e-commerce omarmden, nu is dat Pinterest en Twitter1.5 miljard maandelijkse gebruikers heeft Mark Zuckerberg en daarmee staat dat aantal gelijk aan de wereldbevolking in 1876. Tevens het jaar van het eerste telefoongesprek. Vind je jouw bedrijf te saai voor content marketing? Lees hier waarom dat onzin is.

Verder in het nieuws

Ebay geeft zijn strijd om Nederland nog steeds niet op en investeert nu 75 miljoen in Catawiki. Klanten in China zitten 50% van de tijd op hun mobiel als ze bestellen, dit toont aan hoezeer mobiel belanrijk is bij groeimarkten waar inwoners wel smarktphones maar geen desktop of laptop hebben. China is koning namaak en de grote merken in EU vinden dit uiteraard jammer. China’s economie krimpt en daar kun je dus van profiteren. Hoewel andere berichten helemaal niet spreken van krimp en juist vertellen dat de Chinezen zitten te wachten op onze merkmode.

Abonnementen zijn hot hot hot. Jet.com heeft alle ogen op zich gericht door een model voor te stellen waarbij je een vast bedrag betaalt per maand om vervolgens tegen inkoopsprijs te mogen inkopen. In Nederland ontstaat er een model voor concerten tegen een vast maandtarief.

Onze ambtenaren lijken het nog niet helemaal door te hebben dat het uur U is aangebroken. En er wordt zelfs getwijfeld aan de kunde van econoom #2 wereldwijd die niet minder dan een Nobelprijs op zak heeft. Gelukkig hebben de ondernemers door dat niet alles kan blijven zoals het is.

Offline retail

De supermarkten durven het aan, boter van algen. Het laat goed zien in welke tijd we leven. En ze beven op hun grondvesten omdat er een grote nieuwe speler aan zit te komen genaamd Picnic en ze aan de andere kant worden leeggesnoept door initiatieven zoals Hello Fresh die een beursgang aankondigen. Grote retail reuzen hebben het best ‘zwaar’. En Google gaat laten zien wanneer zij het druk of juist rustig hebben in de fysieke winkel. Utrecht roept in ieder geval dat het er druk is en daar is een m2 prijs van 1250 euro nog acceptabel.

Winkels lezen snel nog even de top 10 tips voor hun winkel(keten) en vertrouwen erop dat ze straks alles weten van hun consument dankzij vernieuwend onderzoek. Tevens gaan ze met een gerust gevoel naar bed, nu steeds meer artikelen aangeven dat de online groei zijn hoogtepunt gehad heeft.

Download de gratis whitepapers  Bekijk alle whitepapers
David Stomph
david@yuluma.com

LinkedIn profiel - Is al meer dan 12 jaar internet ondernemer. Oprichter van Yuluma. Hielp al honderden ondernemers succesvol online. Getrouwd, en vader van 3 kinderen.

Geen reactie's

Geef een reactie