Google lanceert uitgebreide tool voor E-Commerce

06 jun Google lanceert uitgebreide tool voor E-Commerce

Met het instellen van het nieuwe Enhanced Ecommerce van Google Analytics kunnen online verkopers zien tot hoe ver hun klanten in het koopproces komen en op welke punten van het koopproces de klanten de „koop” verlaten.
enhanced ecommerce google analytics
Enhanced Ecommerce is ontwikkeld voor de online verkopers. Het voordeel van dit nieuwe onderdeel binnen Google Analytics is dat online verkopers meer data kunnen verzamelen over hoe klanten navigeren in hun webshop en welke besluiten er worden genomen door klanten tijdens het koopproces. Zo toont het nieuwe onderdeel o.a. hoeveel klanten naar een bepaald product hebben gekeken, hoeveel van die klanten het product toevoegt of verwijderen uit de winkelwagen, op welke punten dit gebeurt en hoeveel daadwerkelijke transacties er zijn geweest.
Dit is voor de online verkopers niet het enige wat Enhanced Ecommerce voor hen kan betekenen. Het geeft namelijk ook de conversieratio per product aan. Het houdt bij hoeveel van de producten worden geretourneerd en kan er gesorteerd worden op merk- of productcategorie. Naast deze data, krijgen we ook inzicht in de CTR van de advertenties en de inkomsten vanuit bijvoorbeeld affiliate partners. Als Partner van Yuluma, hebben we samen met Yuluma de enhanced E-Commerce ingesteld voor webshops als MDY Shop en The Oriental Shop. Doordat dit ingesteld is, zijn we in staat om de marketing campagnes nog beter te coordineren en samen met Yuluma effectiever te sturen op usability en conversie optimalisatie.
Dit artikel is geschreven door Robin Sluijter van S&S Online Marketing, partner van WebwinkelPro.
Download de gratis whitepapers  Bekijk alle whitepapers
David Stomph
david@yuluma.com

LinkedIn profiel - Is al meer dan 12 jaar internet ondernemer. Oprichter van Yuluma. Hielp al honderden ondernemers succesvol online. Getrouwd, en vader van 3 kinderen.

Geen reactie's

Geef een reactie