Eindelijk vrijheid voor afhaal- en bezorgrestaurants

13 jan Eindelijk vrijheid voor afhaal- en bezorgrestaurants

Afhaal- en bezorgrestaurants hebben steeds meer te maken met bestellingen via succesvolle bestelsites zoals Thuisbezorgd en JustEat. Dat is voor veel restaurants een hele goede manier om hun afzetgebied te vergroten. De uitdaging ligt dan ook in het verzamelen en afhandelen van die orders.

thuisbezorgd-nl-maffia-panini

Een afhaal- en bezorgrestaurant heeft al snel vier of meer kanalen waar de orders via binnenkomen. Het is dan zaak om tijdens piekuren adequaat en vooral efficient hiermee om te gaan. De oplossingen die de bestelsites hiervoor individueel aanbieden zijn geen oplossing omdat ze individueel zijn waardoor de restauranthouder alsnog met diverse systemen en methodieken de orders moet verzamelen en naar de keuken moet communiceren. Thuisbezorgd heeft een applicatie waarmee bestellingen direct geprint kunnen worden, JustEat en anderen sturen de bestelling per e-mail of per fax naar het restaurant. Soms heeft het restaurant dan ook nog een eigen website met bestelfunctie en komen er bestellingen binnen via telefoon en aan de balie.
Leza is al meer dan 20 jaar specialist in afrekensystemen. Het is dan ook niet vreemd dat zij met een oplossing kwamen voor deze problematiek. Samen met Yuluma ontwikkelden zij een bestelsite die gekoppeld is aan de kassasoftware van Leza. Yuluma ontwikkelde een koppeling met JustEat, Thuisbezorgd en iFoods. Het resultaat is een zeer laagdrempelige oplossing voor restaurants waarmee ze met een kleine investering alle bestellingen bundelen. In de praktijk houdt dat in dat alle online orders binnen 60 seconden uit de printer van het restaurant rollen (bijvoorbeeld direct in de keuken) zonder dat er een mens aan te pas komt. De enorme kostenbesparing in arbeid spreekt voor zich. Het levert het restaurant ook een voorsprong op doordat orders veel sneller afgehandeld kunnen worden wat de klanttevredenheid ten goede komt.

Als klap op de vuurpijl krijgen afhaal- en bezorgrestaurants een responsive website met bestelfunctie er bij. Responsive is een vakterm welke staat voor een website die werkt op alle apparaten van iPhone, iPad tot computer. Het restaurant kan hiermee een stap maken om te zorgen dat ze niet afhankelijk zijn van externe bestelsites. Nog veel belangrijker voor de toekomst: het opbouwen van een eigen klantenbestand en minder kosten kwijt te zijn aan externe bestelsites. Een voorbeeld bestelpagina kunt u vinden op www.broodjemetbeleg.nl. Voor meer informatie over deze oplossing voor afhaal- en bezorgrestaurants kunt u zich wenden tot Leza Horeca & Winkelmanagement www.leza.nl

Download de gratis whitepapers  Bekijk alle whitepapers
David Stomph
david@yuluma.com

LinkedIn profiel - Is al meer dan 12 jaar internet ondernemer. Oprichter van Yuluma. Hielp al honderden ondernemers succesvol online. Getrouwd, en vader van 3 kinderen.

2 Reactie's
  • weg klant
    Geplaatst op 02:02h, 12 maart Beantwoorden

    Oke, inmiddels gaat 12% van elke bestelling naar Thuisbezorgd, Yuluma pakt vast ook nog wat procentjes mee, waar eindigt het?

    • David Stomph
      Geplaatst op 12:26h, 14 maart Beantwoorden

      Hoi Ard,

      Ik begrijp je zorgen goed, echter hebben wij een model waarbij het restaurant een vast bedrag per maand betaald voor de oplossing en geen percentage. We hopen hiermee een aantrekkelijk aanbod te hebben als aanvullend alternatief op Thuisbezorgd.

      Ideaal is dat men klanten binnenhaalt via Thuisbezorgd en ze vervolgens weet te bewegen om via de eigen site te gaan bestellen en zo een groeiend klantenbestand op te bouwen.

Geef een reactie